This Is Not A Game Of Who The Fuck Are You!

Jag förstår faktiskt inte grejen med att folk nästan alltid och jämt har något begär att stoppa in sig själva i ett (eller flera) fack. Fast, jag kommer inte dela med mig av mina tankar så mycket om fack, utan om stereotyper. För det är något jag verkligen inte förstår mig på.

En av de stereotyper som förvirrar mig mest är den när homosexuella män blir alldeles "fabulouuus" och/eller är lite "fjolliga". Ett exempel är en vän till ett ex, som efter att han kom ut blev sådär stereotypisk, trots att han innan varit annorlunda. Visst, man kan tycka att vissa kanske döljer det för att dom är rädda vad folk ska tycka tills den dag de kommer ut. Men allvarligt talat, varför blir många på samma sätt?

Jag kan, med handen på hjärtat, säga att jag inte förändrats ett dugg, och det kommer inte göra heller. Jag kommer fortfarande ha kvar mitt manér, mina värderingar och tankar. Men jag kan verkligen, verkligen inte för mitt liv förstå varför man "ska vara" på ett visst sätt enbart för att man har en viss kön- och identitetstillhörighet. Förvirrande.

Heippa!

2011-04-03 kl. 11:50:10 0 kommentarer Ligger i Allmänt

Kommentarer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: